duminică, 7 aprilie 2013

MUSCA-N TRAVESTI




Nu râdeţi!

Ochii mari... pe cât puteţi.
Nu de vorbe mari, ţinută
Să vă entuziasmaţi,
Probaţi-i puţin la muncă
Şi la urmă îi votaţi.



MUSCA-N TRAVESTI



La Congresul "MELIFER"
Urmat de-un bal regal...
Veni şi Musca-Gunoier,
În travesti de carnaval.

Cu rochie de aur sidefat,
Se apăra cu-un evantai...
-  Trântore, eşti chemat
Chiar la Regină, în alai?!

Nu-mi vine să cred, pisoi?
Te ştiam marginalizat!...
Ia-mă de braţ, că amândoi
Reuşim să-i facem de cap.

Şi au dansat drăceşte...
Albinele toate-i admirau;
Când valsul se sfârşeşte,
Curioase se-ntrebau:

-  De unde vine diva, ştii?
Tu o cunoşti, hai spune!...
-  E-ncântătoare, şi zglobii
Îi sunt ochii, ce minune!

-   Cavalerul, ce muşchetar!
Doamne, parcă m-a vrăjit...
Adevărat balerin, sprinţar;
Mai rar vezi, şarmant iubit.

-  Dragii mei, ne-aţi fermecat,
Sunteţi o pereche adorată...
Cu toţi, iubiţilor, v-am admirat!
Le-a zis Regina, extaziată.

-  Iar tu, dragă surioară, eşti
Aleasa balului, prinţesă iubită!...
Spune-mi, în ce stup munceşti;
Mierea, şi pentru tine-i ispită?...

Se vede din aurul ţinutei tale,
Din graţia cu care dansezi...
La proba finală, cu osanale,
Împărăteasă te-ncoronez!

-  Dragă regină, sunt încântată
Să vă ofer din măiestria mea:
Mierea, alteţă, o ţin presărată
Pe flori şi muguri, căci din ea

Prea harnicile tale lucrătoare
O adună zilnic, iar eu le ador...
Sunt fericită, şi-n sărbătoare
Un fagure probez ca decor.

-  Ce-ncântare! Nu ştiam că tu
Dai polenul florilor miresmate!...
-   Când Dumnezeu mă născu
Mi-a spu să vi-l dau vouă, surate.

*          *          *           *
Ce mai zumzet de albine a primit,
A fost decorată cu titlul de "MAMĂ" -
Preşedinte de onoare, care-i jinduit
Şi de Trântor, care mi-o aclamă...


Morala:
Uite-aşa ne trag pe sfoară,
Unii... în albine deghizaţi,
Că îi crede,-ntreagă ţară,
Şi-mi ajung mari potentaţi.


C O M U N I C A T  CU “D A R” 
( D e s t e a p t a – t e  A C U M ,  R o m a n e ! )








Sursa: MCP Press Agency, scriitor-compozitor Marin Voican Ghioroiu


Un comentariu: