marți, 24 septembrie 2013

Tragic şi adevărat: falimentul vine de la Casa Națională de Pensii şi bineînţeles, de la aleşii neamului, care au rămas aceiaşi comunişti…


Tragic şi adevărat:

falimentul vine de la Casa Naţională de Pensii  

şi bineînţeles, de la aleşii neamului,  

care au rămas aceiaşi comunişti…

 

 Casa Naţională de Pensii: 

declaraţie de faliment


 



pensionarii-din-lugoj-au-stat-la-coada-pentru-bilete-la-balul-seniorilor-226258

Declaraţia de faliment e inevitabilă.


Aici nu e cu dacă și cu parcă. Nu există nici cea mai mică șansă ca sistemul de pensii să supraviețuiască. Și n-are nici o legătură cu politica, după care sunt înnebuniți toți românii. Ci cu aritmetica. Calculul e simplu și nu dă cu virgulă. Ani de zile pensionarilor li s-a spus că statul le pune bani de-o parte ca să aibă la bătrânețe. E o minciună. Banii lor au fost mâncați de multa vreme, de stat și de inflație. Sistemul de pensii e un sistem piramidal clasic: pensionarii își primesc pensiile din banii angajaților care urmează să intre în sistem.
Si încă ceva: sistemul de pensii e alimentat doar de angajații care produc cu adevărat bani. Adică de sectorul privat. Ăia sunt toți banii României, nu alții! Statul tot mută dintr-un buzunar în altul banii luați de la firmele private, dar nu reușește să-i înmulțească.

Sistemul de pensii, piatra atârnată de gâtul economiei!

  • România dă pensionarilor 10 miliarde de euro pe an.
  • România dă bugetarilor 9.3 miliarde de euro pe an.
  • România pierde prin șpăgi 3 miliarde de euro pe an.
Ca să își mai revină vreodată economia, firmele din România au nevoie de reduceri de taxe de 20 de miliarde de euro pe an, în următorii 10 ani. Bani pentru investiții (private, nu de stat!). De unde? Păi, oricine poate să ghicească.

Falimentul e singura soluţie corecta.


Casa Națională de Pensii, ca orice instituție, poate da faliment. Nu e “prevăzut” în lege? Păi să se prevadă! După care sistemul de pensii poate fi pus pe baze sănătoase. Adică liberalizat. Fiecare trebuie să decidă singur dacă vrea să își strângă banii de pensie la bancă, la o societate de asigurări, sau la el sub pernă. Nu mă învață pe mine statul ce să fac eu cu banii mei! Când de fapt s-a dovedit că el habar n-are ce să facă cu banii lui.
Încetarea de plăți e un lucru foarte normal. Și foarte moral. Da, le-ai luat banii oamenilor. Da, i-ai administrat mizerabil. Dar măcar recunoști și suporți consecințele, ca la orice faliment. Da, e un dezastru pentru milioane de oameni. Da, mulți or sa sfârșească în șanțuri. Dar așa e corect.
În schimb, dacă ascunzi falimentul și iei banii altor milioane de oameni nevinovați pentru sistemul tău piramidal, dacă le promiți și lor pensie, deși de acum știi clar că n-or să primească nimic, asta nu mai e un simplu faliment. E o escrocherie. E fraudă.

 
Nu mai plătiţi contribuţii de pensie. Plătiţi degeaba!


Sistemul de pensii nu se va prăbuși peste 30 de ani, cum încearcă să vă liniștească autoritățile. Sistemul de pensii s-a prăbușit încă din 2009, când a fost nevoie de banii FMI ca România să nu declare oficial falimentul. Guvernul a sperat că mizeria se va curăța ”de la sine” în 2010. Dar anul 2010 a fost și mai greu ca 2009. Peste 400.000 de firme au dispărut din economie. Numărul contractelor de munca a scăzut cu 1.7 milioane.
Iar 2011 va fi mai greu ca 2010. FMI nu va mai da bani României în 2011. Știu, guvernul român a zis că cică, nici n-am avea nevoie. Dar a doua zi s-a împrumutat la bănci, pe o dobândă dublă. Așa că povestea cu România și FMI-ul, e ca povestea cu vulpea și strugurii prea acri.
Eu aștept cu interes să văd cum se vor plăti pensiile și salariile fără FMI. Bănuiesc că din ce în ce mai puțin, și cu întârzieri tot mai mari…și mai mari…până când în final, din robinetul statului n-o să mai picure nimic!


Bismarck v-ar trage un şut în fund şi v-ar concedia pe loc!


M-a uluit zilele trecute o fostă ministră a Muncii, care spunea cu mândrie ca actualul sistem de pensii e minunat, e sublim etc.…pentru că a fost inventat de Otto von Bismarck, cancelarul Germaniei. M-a uluit pentru că, de obicei, proștii sunt cei care se sprijină pe argumentul autorității.
Si cât de prost trebuie să fii, ca să nu-ți dai seama că în urmă cu 130 de ani, când a introdus Bismarck sistemul, speranța de viață în Germania era de doar 45 de ani, nu de 80? Iar el a stabilit intenționat vârsta de pensionare la 65! Adică majoritatea germanilor nici n-apucau să consume banii de pensie!
Așa că Bismarck a rezolvat o problemă cu datele pe care le avea. Și a sperat desigur că urmașii lui vor fi destul de inteligenți, ca își găsească propriile lor soluții, la propriile lor probleme. Dar a fost prea optimist. Urmașii lui sunt atât de idioți, încât nici nu-și dau seama că problema s-a schimbat. Și aplică la infinit aceeași soluție.

 
Singura şansă pentru pensionari: 
mărirea numărului de angajaţi.


Iar asta nu se va întâmpla niciodată. De ce? Simplu: pentru ca au rămas prea puțini români în România. Și sunt din ce in ce mai puțini.
Cu populația activă care se mai află acum în mod real pe teritoriul României, nu există nici o șansă ca economia să mai susțină cheltuielile statului. Nici pensiile, nici salariile, nici șpăgile. Nici în aprilie 2011, nici în 2012, nici în 2013. Niciodată.
Câți români mai sunt de fapt în România?
Din 2010, circa 3.5 milioane de români munceau legal în Uniunea Europeană, afirmă Banca Mondială. Dar să nu-i uitam pe cei care câștigă bani ilegal în U.E. (muncitori la negru, prostituate, hoți, criminali) – si care sunt mult mai mulți. Câți? Păi tot Uniunea Europeană raportează că România este cel mai mare exportator de prostituate: circa 1 milion! (vezi si articolul: Impozitarea prostitutiei salveaza România). Dacă adăugăm muncitorii la negru din agricultură, construcții, restaurante, dar și celelalte meserii specific românești (cerșetorii, hoții de buzunare, ucigașii), ajungem la minimum 7 milioane de români în afara granițelor. Asta înseamnă că, în acest moment, în România nu mai sunt decât cel mult 14 milioane de persoane. Din care bani produc efectiv cel mult o zecime. Adică 1.4 milioane.
Și cu cât e mai greu, cu atât vor pleca mai mulți. În anii 2000-2009, au plecat mai mult muncitorii. În 2010 însă, au început sa plece și patronii. Care prin Bulgaria, care prin Ungaria, care prin Londra… Următorul val de emigranți acesta va fi. Iar ăștia nu pleacă doar cu traista-n băț! Ci și cu banii, și cu dorința de afaceri.
Ei, atunci de la cine o să mai luați bani de pensii?

Liniştiţi-vă, dragi cititori: ţara voastră e terminată!


Mi se pare extrem de amuzant cum o grămadă de tembeli fac spume la gura pro- sau contra lui Traian Băsescu, când de fapt Traian Băsescu nu mai are nici o legătura cu viitorul României. Nici el, nici Iliescu, nici altcineva dintre politrucii români. Pur și simplu, România a fost distrusă atât de grav în ultimii 20 de ani, încât nu mai există vindecare. Criza n-a fost decât ultima picătură.
Ce-ar mai putea să facă acum un guvern? Să crească natalitatea cu forța? Să-i oprească pe români la graniță, să nu mai plece? Să nu mai fure? Vise plăcute! Uitați-vă pe fereastra: țara pe care o vedeți și cu care v-ați obișnuit, își trăiește ultimele clipe. În locul ei va apărea o țară nouă. Cu altă Constituție, cu alte taxe (poate chiar și cu altă hartă).

Dar sigur cu alt sistem de pensii.




deja au trecut 23 de ani...


DECLARAŢIA ACADEMIEI ROMÂNE

în legătură cu proiectul de exploatare minieră de la Roşia Montană


Academia Romana îşi reafirma poziţia exprimată anterior faţă de proiectul de exploatare minieră de la Roşia Montană. In urma mai multor discuţii şi analize, Academia Romana constată că PROIECTUL NU REPREZINTA O LUCRARE DE INTERES PUBLIC IN FOLOSUL ECONOMIEI NATIONALE care să justifice efectele colaterale şi riscurile asociate cu acesta şi prin urmare recomandă abandonarea sa.


Reamintim în favoarea poziţiei noastre că:

Distrugerea comunităţii Roşia Montană, veche de peste 2000 ani, prin strămutarea unei parţi a populaţiei, demolarea de clădiri (unele având calitatea de monument istoric), biserici, mutarea de cimitire şi alte acţiuni similare este inacceptabilă pentru o societate civilizată.

Exploatarea proiectată pentru o perioadă de 17 ani nu reprezintă o soluţie de dezvoltare durabilă, pe termen lung, problemele sociale şi economice ale zonei rămânând nerezolvate sau agravându-se după această perioadă. Numărul locurilor de muncă în perioada operaţională a exploatării (estimat la circa 300) este nesemnificativ în raport cu nevoile locale, care ar cere o soluţie de durată, bazată pe resurse regenerabile.
Beneficiul economic al Statului Român (rezultat din 2% din profit ca redevenţe de exploatare, impozitele pe salarii, alte venituri indirecte) evaluat de compania investitoare la ca. 580 milioane dolari pentru perioada de 17 ani (adică 34 milioane/an) – este nesemnificativ în raport cu consecinţele proiectului ţinând cont că valoarea aurului preconizat a se extrage depăşeşte 2 miliarde de dolari.

Strămutarea şi reamplasarea forţată a persoanelor care refuză să-şi vândă proprietăţile riscă să antreneze Statul Roman în procese la Curtea Drepturilor Omului de la Strasbourg, cu consecinţe greu de evaluat în prezent.

Exploatarea la suprafaţă în patru cariere deschise şi crearea unui bazin de acumulare a rezidiilor în spatele unui baraj de 180 m înălţime mutilează grav peisajul zonei şi este în contradicţie cu legislaţia europeană (de exemplu Convenţia Europeană a Peisajului ratificată de România prin legea 451/2002; directivele UE nr.85/337/CEE, 2001/42/CE, 80/68/CEE, 94/43/EEC).
Experienţa din România (Baia Mare) şi din alte ţări arată că barajele de acumulare construite din rocă sau pământ sunt nesigure în condiţii extreme şi pot produce accidente grave (chiar şi atunci când depozitează doar saramura şi nu rezidii toxice).
Exploatarea periclitează zona arheologică Alburnus Maior de mare valoare istorică şi culturală, cu caracter de unicat. Proiectul contravine Convenţiei privind patrimoniul mondial, cultural şi natural, adoptată de Conferinţa generală a UNESCO din 16 noembrie 1972, acceptată de România prin Decretul 187/1990 şi prin Ordonanţa de Guvern nr. 43 din 30 ianuarie 2000 privind protecţia patrimoniului arheologic şi Legii nr. 5/2000 care declară zona Roşia Montană sit protejat.


Folosirea cianurii de sodiu pentru solubilizarea aurului şi depozitarea în bazin deschis a rezidiilor tehnologice conţinând resturi de cianură, produşi de “neutralizare” a cianurii (cianati, tiocianati) şi complecşi ai metalelor grele cu cianura, a căror toxicitate nu este încă complet cunoscută, creează motive serioase de îngrijorare, chiar dacă ar fi aplicate tehnologiile curente cele mai avansate aşa cum promite proiectul.

Proiectul vine in contradicţie cu o serie de alte articole ale legislaţiei europene şi naţionale de protecţie a mediului.

Nu există garanţia ca la terminarea operaţiunii firma investitoare va putea asigura costurile de închidere a exploatării şi de refacere a mediului afectat. Rezidiile rămase după exploatare (halde de steril, bazinul de decantare) prezintă un pericol permanent şi implică mari cheltuieli pentru stat mult timp după închiderea exploatării, după cum se cunoaşte din experienţa similară a altor ţări.
Există serioase suspiciuni, care trebuiesc verificate, ca şi în cadrul operaţiunilor pregătitoare desfăşurate până în prezent s-au produs încălcări ale legilor ţării, de exemplu prin acordarea nejustificată a unor descărcări arheologice pentru suprafeţe mult mai mari decât cele cercetate sau prin declararea prematură a localităţii Roşia Montană ca “zona industrială”, împiedicând astfel alte activităţi economice şi construcţii civile în localitate, inclusiv dezvoltarea unui turism rural şi cultural.

Nu pot fi ignorate numeroasele proteste, individuale şi colective, ale unor instituţii, organizaţii neguvernamentale, culte, religioase, personalităţi şi oameni de ştiinţă şi cultură din ţară şi străinătate, care au subliniat în diverse ocazii riscurile proiectului şi nu pot fi trecute cu vederea nici nemulţumirile unei parţi din populaţia locală care refuză să-şi cedeze proprietăţile şi să părăsească zona.

Academia Română solicită autorităţilor statului (administraţia prezidenţială, parlament, guvern, justiţie) să analizeze cu atenţie proiectul sub toate aspectele şi cu antrenarea unor specialişti independenţi şi dezinteresaţi, din ţară şi străinătate, inclusiv din organismele europene. De asemenea cerem autorităţilor să examineze soluţii alternative, bazate pe principiul dezvoltării durabile, pentru rezolvarea problemelor economice şi sociale în zonă, să analizeze posibilităţile de folosire a fondurilor europene (PHARE, SAPHARD, etc.), de atragere a unor investiţii străine şi autohtone, inclusiv guvernamentale, care să ofere soluţii nedistructive pentru dezvoltarea durabilă a zonei.

Academia Română este dispusă să participe, prin specialiştii ei la aceste operaţiuni care ar putea salva un spaţiu care are pentru români şi o valoare emblematică. Este vorba, să nu uităm, de „ţara” lui Avram Iancu, simbol al luptei pentru libertate a românilor din Transilvania.


(Textul declaratiei a fost adoptat in cedrul adunarii generale a membrilor Academiei Romane din ziua de 16 iulie 2004)

http://www.acad.ro/rosia_montana/pag_rm04_decl.htm



Ionel Haiduc: Motivele pentru care Academia se opune proiectului de la Rosia Montana
http://www.nasul.tv/2013/09/18/ionel-ha … a-montana/


Citiţi în “MAREA CORUPŢIE POLITICĂ” articolul: “UNIŢI SALVĂM ROŞIA MONTANĂ, SALVĂM ROMÂNIA!”
https://www.facebook.com/pages/MAREA-Co … 0432656096


ROŞIA, ROŞIA, VINE REVOLUŢIA!
https://www.youtube.com/watch?v=ci9tcr-IdLA


DECLARAŢIA ACADEMIEI ROMÂNE şi ..."Roşia Montană
http://ro.netlog.com/mihaigeorgevici/bl … id=1610895





deja au trecut 23 de ani... 







Sursa: MCP Press Agency, Tudorel Dobre

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu