sâmbătă, 24 august 2013

SUNT UN BUNIC SENTIMENTAL!






SUNT UN BUNIC SENTIMENTAL!             




                 
              Ai brevet, bravo TRAIAN!
            Vânt în pupă pe ocean...
                  

Sunt un bunic sentimental,
Un căpitan făr’ de egal…
Câţi ochi în viaţă mi-au plăcut,
Le-am spus că sunt îndrăgostit.

Am fost mereu un marinar,
Şi-n dragoste... fără rival,
Vaporul meu m-a dus în lume,
Nebun de dor, de vin şi glume

Sunt un bunic sentimental…
Sunt căpitan pe-al „Vieţii val”
Şi azi prefer fecioare andaluze –
Cu vino-ncoa, cu ruj pe buze.

Am fost un trubadur vestit…
Şi-mpătimit mi le-am iubit!
Sunt un bunic sentimental,
Plutesc pe-al mării „Vieţii val”

De-amor furat, le declaram…
Şi le spuneam, că peste-un an,
În portul Dragostei voi ancora,
Cu ea mă-nsor şi voi pleca…

Şi-n ţara Dragostei vom sta,
Ne vom iubi şi vom dansa.
Şi nu puteam să mă abţin,
Minţeam frumos, că un destin

M-a blestemat, că nu pot sta
Mai mult de-o lună şi ceva...
„Vaporul Vieţii” nu mă lasă,
El mă îndeamnă: "Mergi casă!"

Crăiasa mea atât m-a aşteptat…
De treizeci de ani am ancorat.
Dar lanţul slab când e lăsat…
Pe-un val mai zbor înaripat,

Vaprul drag m-a tot purtat...
Pământu-ntreg să îl străbat,
Că doar iubitul nu-i legat...
Chiar Dumnezeu a cuvântat:   

„Să ne iubim neîncetat!…

La fel şi eu am procedat,

Că-n Biblie ne sfătuieşte:

„Cine iubeşte, -ntinereşte!”


Sunt un bunic sentimental,
Îmi place să mă ţin pe val...
Dar mint frumos şi n-am rival;
De ieri am debarcat la mal.

Odată ne distrăm în an,
Şi dacă-i bal, să fie bal!

Şi azi prefer fecioare andaluze
Cu vino-ncoa, şoptind din buze:

Să le iubesc şi să le mint,
Să le dansez, să le sărut;

C-au aşteptat destul de mult…

Noroc cu mine au avut.

Că şi pe timpuri, chiar Traian…
Fiind învăţat de Decebal,
A tot minţit…, era roman –
Străbunul meu, sentimental.

El moştenire mi-a lăsat,
Să cânt, să râd, să fiu distrat.
Femeile toate-s andaluze,
Au ochi frumoşi, fragede buze

Şi au să mintă, o ştiu bine,
Au învăţat-o de la mine;
Să nu mă spuneţi, cer tăcere!…
Să mint… am învăţat cu ele.

Vaporul vieţii mele pleacă...
Să mai colind pe mări, odată!
Români, vă spun că am uitat
De tot ce-a fost... şi de palat.


Sunt un bunic sentimental,
...Un căpitan pe-al mării val;
Palatul vieţii mi-este acum
Oceanu-ntins, cerul senin!...

Sursa: MCP Press Agency


Scriitor-compozitor
                     Marin Voican-Ghioroiu




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu